maandag 6 mei 2013

Sylvia in de tuin


Hallo ik ben sylvia.
RasAmsterdamse maar woonachtig in soort van landelijk nederland...;-)

Ik heb sinds sept vorig jaar een moestuin.

Alsof ik niet genoeg te doen heb, maar zoals me baas zij owwww je heb soms 10 min over lol, enfin we weten allemaal dat er veel meer tijd in gaat zitten maar ik heb het er wel voor over;-)

Ik begin dus in sept, er staat een broeikas (koude) op mijn tuin en ben meteen bloemkool gaan zaaien, verwoede (oude mannetjes lol) tuinders begonnen meisje dat gaat niet die moet je gewoon als plantje kopen...ja ja zeg tegen mij het gaat niet en ik ga ervoor...zie foto en ja hoor sprongetje in de kas..niemand zag me lol en daar was me eerste mooie kooltje, ik dek hem steeds toe met eigen bladeren om te voorkomen dat hij/zei groen word.

Inmiddels barst ik uit de kas...
Nu al? Ja nu al

Wat ik geleerd heb is niet hele zakjes zaad te zaaien want ik kan niet kiezen tussen mooiste plantjes ik wil ze allemaal.
Dus grote tunnelkas besteld en die is onderweg...daar gaan de vele paprika plantjes in die ik uit zaad heb en de komkommers snackkomkommers augurken tomaten pffff , bloemkool buiten doet het niet zo goed heb helft buiten gezet en helft binnen, die gaan prima nemen alleen dus wel heel lang de kas in beslag...hummmmm

Vandaag heb ik de zelf opgekweekte afrikaantjes buiten gezet en er is op de werkbank dus plaats voor nieuws...yesss Early white  gezaaid , en suiker mais, en Stamslabonen, 'Purple Queengenaamd geweldig paarse spercibonen die groen worden tijdens koken en nog lekker ook.

Ik kan niet wachten tot die hun hoofd uit de grond steken heerlijk tuinieren.

Moest wel een groot veld aardbeien verplaatsen, niet goede tijd maar soms is het niet anders vrees ik, de tunnelkas wil ik daar hebben, meteen de grote denk te oude planten weggegooid, pff ik ben daar niet goed in  planten weggooien maargoed de mannetjes hier zeiden ouder dan 3 jaar doen toch niks meer....

Nou ik ga groot glas water drinken ben versleten...lekker hoor vrije dag .....

Snackkomkommer klein kanjertje hangt er al aan.

Yeahhhh eerste tomaatje.








3 opmerkingen: